Eerste werkdag hier in Zsobok - Reisverslag uit Jebucu, Roemenië van zsobok2014 - WaarBenJij.nu Eerste werkdag hier in Zsobok - Reisverslag uit Jebucu, Roemenië van zsobok2014 - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag hier in Zsobok

Door: Anneloes

22 Juli 2014 | Roemenië, Jebucu

Gisteren een lange reisdag gehad.. Een vlucht met bijna twee uur lang turbelentie.. Maar niet iedereen had er last van. Toen iedereen geld gepint had om te overleven in het dorp vertrokken we met het busje richting Zsobok. Na een reis op de drukke en gevaarlijke wegen van Roemenië zijn we allemaal heel aangekomen in Zsobok waar Karel en Joop op ons wachtte. Al gauw moesten we aan tafel om te eten, we aten aardappels, spinazie en kip. Een heerlijke maaltijd. Na het eten kon iedereen gaan en staan waar hij/zij wou. Het winkeltje werd eerst leeggekocht en daarna hadden we nog een gezellige avond.

Vanmorgen weer vroeg uit de veren om 8 uur aan het ontbijt te zitten, en om 9 uur begonnen de werkzaamheden in en rondom het kindertehuis.
Een groepje ging knutselen met de kinderen en hebben 's middags konden de kinderen hun haren laten doen en hun nagels laten lakken.
Een andere groep verrichtte de schilder werkzaamheden. Kamers sauzen en het trappenhuis. Ook een groepje ging straten maar daar moest eerst een boel voor gebeuren. Hier volgt later meer over.

Vanavond weer een gezellige avond in Zsobok. We hebben het erg naar onze zin. Groetjes vanuit Zsobok van ons allemaal.

• 24 Juli 2014 - 10:12

Bdegroot-tichelaar:

Lieve Henrieke,Anneloes,Karel

Groeten uit Wezep.En van harte gefeliciteerd met opa Tichelaar vandaag 68 jaar geworden.
    Veel plezier en klus ze allemaal .We hopen snel van jullie te horen.Misschien spreken we elkaar vanmiddag al wel als jullie gaan skypen met opa voor zijn verjaardag .

Groeten aan iedereen:Reinier ,Bertha, Marjolein en Rene, Esther, Willemijn,Roselien,Jasmijn en oma de Groot.

Ook dit jaar hopen we voor vier en halve week naar Zsobok in Roemenië te vertrekken. Dit jaar beginnen we onze reis een week met de groep en verblijven wij nog drie en halve week langer. Dit jaar met een extra reisgenoot Tresita :) We hopen jullie door middel van deze site weer een beetje op de hoogte te houden.

Actief sinds 14 Juli 2014