Liefs vanuit het zonnige Zsobok - Reisverslag uit Jebucu, Roemenië van zsobok2014 - WaarBenJij.nu Liefs vanuit het zonnige Zsobok - Reisverslag uit Jebucu, Roemenië van zsobok2014 - WaarBenJij.nu

Liefs vanuit het zonnige Zsobok

Door: :)

18 Augustus 2014 | Roemenië, Jebucu

Afgelopen dagen weer veel gebeurd in het verre Roemenië. En ja onze terugreis komt ook steeds dichterbij. Nog maar twee dagen hier met de kinderen. Een dubbel gevoel: je laat hier veel achter, maar verlangt ook wel weer naar je eigen plekje en huis.

Afgelopen donderdag zijn we weer verder gaan met ons schilderwerk maar helaas hebben we het deze dag niet af kunnen krijgen want de verf was op. En dan is het maar afwachten wanneer we weer nieuwe verf krijgen. ’s Avonds hebben we met een aantal jongeren van het kindertehuis een spelletje gedaan. Plots begon het keihard te onweren en dat keihard is niet overdreven. De kinderen moesten daarom ook naar binnen en wij hebben een logé gehad. Wij hebben een hond opgevangen deze nacht. Hij heeft tot halverwege de nacht bij ons geslapen daarna hebben we hem buiten neergezet want sommigen van ons konden door de hond de slaap niet vatten. Na een nacht met veel regen, onweer en weinig slaap hadden we de vrijdagochtend geen ochtendhumeur .

Vrijdag zijn we een dagje naar Cluj geweest. Naar verschillende winkels. Allereerst winkelen in een groot overdekt winkelcentrum waar we al eerder deze vakantie waren geweest. Hierna zijn we naar de stad gegaan en hebben even een uurtje rondgewandeld in de stad. Als volgt zijn we naar het volgende overdekte winkelcentrum geweest. Een dagje lekker winkelen en er even tussenuit zijn. Ook zijn we nog naar een grote supermarkt en bouwmarkt geweest en als afsluiter naar de souvenirwinkels. We hebben veel gezien en genoten van deze dag.

Zaterdag zijn we al vroeg uit bed gegaan om ons schilderwerk af te ronden. De middag hebben we de kamer weer netjes gemaakt en hadden we onze opfristijd. Aan het einde van de middag zijn we naar Elisabeth gegaan om de verjaardag van haar dochter samen voor te bereiden en hebben we zo’n 100 sandwiches gemaakt. Ook hebben we veel bij mogen bijkletsen. ’s Avonds hadden we verjaardag van haar dochter alleen lieten de gasten lang op zich wachten. We hebben alsnog een gezellige avond met elkaar gehad.

Zondag ochtend was het nogal druk hier in Zsobok. Er was een doopdienst hier in de kerk. Leuk om dit een keer mee te mogen maken. Na een lange dienst en een preek die gelukkig voor een deel naar het Engels werd vertaald hebben we even een momentje voor onszelf gehad. De middag heerlijk in de zon gezeten en genoten van de kinderen. De Hongaarse groep is deze middag weer naar huis gegaan. Aan het einde van de middag lekker gevoetbald en de avond gezellig met elkaar doorgebracht.

En ja nu is het alweer maandag. De kinderen hebben vakantiebijbelweek dus we hebben niet veel te doen. Dus we zien wel wat de dag ons brengt en gaan er het beste van maken de laatste dagen hier.

Liefs vanuit het zonnige Zsobok,
Anneloes, Henrieke & Tresita

• 18 Augustus 2014 - 19:25

OpaenOma Tichelaar:

Hallo lieve Henrieke en Anneloes enTresita wat een mooi ver haal wij hopen dat het afscheid nemen mee mag vallen en dat jullie nog een paar mooie dagen mogen hebben dag lieverds groetjes van Opa enOma

• 18 Augustus 2014 - 19:26

Femmie:

Die hond mag je wel meenemen naar Zwolle!

• 19 Augustus 2014 - 19:18

Ma De Groot:

Lieve Henrieke,Anneloes,Tresita,

Fijne avond toegewenst en veel plezier.Morgen een goede reis terug en hopen elkaar bij leven en gezondheid elkaar morgenmiddag weer te zien. Bij de thuis komst staat er voor jullie een lekker barbeque gereed met van allerlei andere lekkere dingen.

groeten aan Elisabeth en haar familie en aan iedereen van het kinder tehuis

Groeten van de Fam R de Groot en tot morgen