Een bijzondere gebeurtenis in Roemenië - Reisverslag uit Jebucu, Roemenië van zsobok2014 - WaarBenJij.nu Een bijzondere gebeurtenis in Roemenië - Reisverslag uit Jebucu, Roemenië van zsobok2014 - WaarBenJij.nu

Een bijzondere gebeurtenis in Roemenië

Door: Anneloes

31 Juli 2014 | Roemenië, Jebucu

Vandaag is het alweer donderdag en hebben we er alweer anderhalve week op zitten.
Inmiddels hebben wij al weer verschillende dingen met de kinderen mogen doen: zakdoeken kleuren met textielstiften, figuren maken met vouwballonnen en eigen creaties.

Afgelopen dagen is er nog veel gewerkt aan het gastenverblijf. De dakpannen liggen op het ketelhuis alleen de afwerking moet nog worden gedaan. Joop en Karel bedankt hiervoor het ziet er goed uit.
Vandaag zijn Joop en Karel de reis richting Nederland gestart wij zullen hen hier ook zeker missen.

Dinsdag een bijzondere dag hier in Roemenië. We hadden de hele dag regen waardoor er amper werk verricht kon worden. Zodra het weer droog werd ging iedereen weer naar de plaats van bestemming en ging verder waar hij gebleven was. Joop heeft met wat jongeren en de man van Elisabeth de dakpannen op het ketelhuis gelegd. Ik en Tresita hebben ons bezig gehouden met het kinderwerk. En hebben samen met Elisabeth de planning van komende weken doorgenomen. Volgende week hopen wij voor 4 dagen op vakantie te gaan met de kinderen naar het strand (openluchtzwembad). Henrieke en Karel waren samen een dagje uit. En rond 1 uur kregen we te horen dat ze ten huwelijk was gevraagd en ze zei: JA!. Tresita en ik hebben ondertussen gauw de kamer versierd en acts ingestudeerd voor het avondfeestje. Het was erg gezellig met elkaar en een dag zeker voor Karel en Henrieke om nooit te vergeten.

Gisteren werden we met blijdschap wakker want de zon scheen eindelijk. We hebben de hele dag mooi weer gehad en genoten van de kinderen en de zon. Aan het einde van de middag hadden we ons skype-uurtje. Even naar huis skypen want Papa de Groot was jarig. Verder even contacten met de rest van de gezinnen. ’s Avonds hebben we bij Elisabeth thuis gegeten, het was een heerlijke maaltijd! Als toetje kregen we een mokka-walnoot taart met de namen van Henrieke en Karel erop ivm het ten huwelijk vragen de vorige dag. Na afloop van deze gezellige maaltijd samen hebben we de avond onder genot van een drankje of ijsje afgesloten bij de plaatselijke supermarkt.

Na een druk ochtend programma met de kinderen te hebben gehad. Houden wij nu even onze siësta.

We laten snel weer weten hoe het hier met ons gaat.

Groetjes uit het wisselvallige Zsobok.

Ook dit jaar hopen we voor vier en halve week naar Zsobok in Roemenië te vertrekken. Dit jaar beginnen we onze reis een week met de groep en verblijven wij nog drie en halve week langer. Dit jaar met een extra reisgenoot Tresita :) We hopen jullie door middel van deze site weer een beetje op de hoogte te houden.

Actief sinds 14 Juli 2014