Nieuw reisverslag - Reisverslag uit Jebucu, Roemenië van zsobok2014 - WaarBenJij.nu Nieuw reisverslag - Reisverslag uit Jebucu, Roemenië van zsobok2014 - WaarBenJij.nu

Nieuw reisverslag

Door: Henrieke, Tresita & Anneloes

28 Juli 2014 | Roemenië, Jebucu

Alweer een week achter de rug waarin veel gebeurd is. Hierbij weer een update van de site. Een beetje lang geleden :$

Veel werk is er verricht. Alle muren van de kamers en het trappenhuis zijn opnieuw gesaust, de leuningen en deuren zijn opnieuw gelakt dit allemaal door de schilderploeg.
Bij het kinderwerk zijn er leuke activiteiten gedaan o.a. knutselen, dansen en de voorbereiding van de afscheidsavond. Ook hebben we samen met de kinderen cupcakes versierd, binnen een paar minuten was al het versiermateriaal op.
Dan hadden we nog een stratenmakers ploeg zij hebben afgelopen week ook hard gewerkt en ervoor gezorgd dat wat er bestraat moest worden ook er in is komen te liggen.
In het gastenverblijf zijn ook de laatste werkzaamheden verricht, de vensterbanken zijn er in gezet en de puntjes zijn op de I gezet. De elektriciens hebben ervoor gezorgd dat het kindertehuis weer veilig is qua stroomvoorziening zij hebben afgelopen weken alles gecontroleerd en gemaakt.

Vrijdagavond hadden we een talentenshow: Zsobok got Talent. Veel optredens van kinderen waarbij zij hun talenten hebben kunnen laten zien. Dansen, zingen, piano spelen, gitaar spelen, goochelen etc. Niets was te gek of ze deden het, een avond om nooit te vergeten. Super om de kinderen zo blij te zien.

Zaterdag zijn we een dagje weg geweest naar targu mures. Daar hebben wij een Nederlandse vrouw ontmoet die een zigeunerschool heeft. Zij heeft hier ons haar verhaal over verteld en de school laten zien. Ook hebben we nog gewinkeld en zijn we ´s avonds uit eten geweest wat erg gezellig was. De palenka viel bij velen goed in de smaak haha.

Gisteren hebben we een goede zondag gehad met veel goede gesprekken. Ook hebben we allen een certificaat gekregen voor ons werk van afgelopen jaren. ´s avonds hadden we de opening van het gastenverblijf en na afloop hiervan hebben we goulash gegeten met vlees van de barbecue.

En ja nu vanmorgen alweer afscheid moeten nemen van een super groep. Wat hebben we een goede tijd gehad met elkaar. Veel gelachen, serieuze gesprekken gevoerd en hard gewerkt. En ja dan vliegt een week snel voorbij. Het afscheid nemen was een goed moment waar velen veel moeite mee hadden. Maar zo zie je wel wat we hier afgelopen jaar hebben opgebouwd. Hierbij willen wij jullie bedanken voor de super week. En we houden jullie op de hoogte en zullen jullie missen.

Inmiddels zijn we vanmorgen verhuist van kamer en hebben we de gymzaal opgeruimd. Daar lag namelijk nog erg veel troep van de afscheidsavond. Vanmiddag even een rustig middagje genieten van het heerlijke zonnetje.

Ook Joop en Karel zijn weer verder gegaan met het ketelhuis. Het dak is bedenkt met kliklatten en een zeil. Morgen gaan ze verder met de panlatten en wat er verder gedaan kan worden. Ze werken hard en het ziet er goed uit!

Vanaf hier de hartelijke groeten en we maken het erg goed.

Liefs ons!!!

• 28 Juli 2014 - 21:34

Wilma :

Er is weer veel werk verzet dit jaar ik hoop dat de nieuwe jongeren het ook leuk vonden en er een ervaring bij hebben die ze niet gauw zullen vergeten